уторак, 7. фебруар 2017.

TOP 5 mana tranzitnog turizma Srbije

Srbija ne samo da ima izvrsnu pozicioniranost već poseduje i privlačnost kako vekovima starih tako i novijih atraktivnosti. Međutim, sve lepote Srbije bi došle do svog vrhunca kada bi se eliminisali problemi razvoja tranzitnog turizma, ili barem uklonili u većoj meri.


Problemi razvoja tranzitnog turizma u našoj zemlji predstavljaju nedovoljno iskorišćen potencijal turističkog prometa, jer je ponuda za ovaj vid turističke tražnje slabo razvijena.Neki od uzroka, zbog kojih ovaj segment usluga nije doveden do svog maksimuma predstavljaju:



1. Nedostatak ugostiteljskih kapaciteta za potrebe tranzitnih turista (restorani, moteli, kampovi..)


Turista iz Minhena koji želi da provede odmor u Grčkoj, prilikom prolaska kroz Srbiju neće imati skoro nikakav izbor za predah ili noćenje, što će izazvati njegovo nezadovoljstvo.


2. Neodgovarajuća saobraćajna signalizacija


U manjim mestima, regijama pa i u većim centrima koji oskudevaju kako sa putnom tako i turističkom signalizacijom, treba postaviti informativne table koje upućuju na kulturno-istorijske spomenike, turističke centre i sve ostale atraktivnosti koje to mesto pruža.

Po broju negativnih komentara u velikoj meri lošu putnu signalizaciju ima Jagodina.
Jedan od komentara glasi :

,,Na raskrsnici kod "Apisa" su se za jednu Novu godinu sudarili policijsko vozilo i putničko vozilo. Problem je bio da li je deo ulice pored vrtića "jednosmeran" i za koja vozila važi ili ne važi "jedan smer". "





Što se tiče turističke signalizacije mislim da ne postoji bolji primer od Lazareve pećine i kanjona.

Prirodni fenomen, atraktivnost na vrhunskom nivou a promocija, informativne table koje će dovesti turiste do najatrakvnije destinacije Istočne Srbije ne postoji! I da želite, ukoliko ne znate put, ili ukoliko ste bez putne navigacije, mogućnost da se snađete je minimalna.


3. Nedovoljan broj uređenih parkinga


Činjenica je da ovo predstavlja jako slabu kariku tranzitnog turizma. U sve većoj meri su zastupljena proširenja na putevima, bez toaleta, prodavnica, klupa za predah..


4. Neujednačene cene za istovetne usluge koje se pružaju duž autoputa


Svima jako poznata stavka. Ožedneli ste prilikom putovanja? Stajete na auto-pumpi i zapažate da je cena Vašeg omiljenog pića dupla. Prvo će kod Vas prevladati ljutnja što niste obezbedili sva potrebna sredstva pre putovanja, a zatim i nezadovoljstvo.


Da li ste bili u sličnoj situaciji? :)



5. Loš kvalitet usluga i nepoznavanje stranih jezika u tranzitnim objektima


Dovoljno je samo 30 sekundi da Vam neljubazan i drzak radnik pokvari raspoloženje. A zamislite sve to + poteškoće sa sporazumevanjem jer zaposleni nije adekvatan poznavalac stranih jezika. Blago je reći užas.

Međutim, neljubaznost nije problem samo u Srbiji. Velika nezainteresovanost postoji i kod zaposlenih u Banjaluci.

Komentar nezadovoljnog turiste glasi:

 ,, U Banjaluci su, čast izuzecima, konobari, trgovci, uopšte, većina zaposlenih u uslužnim delatnostima nadrndani, nevaspitani, bezobrazni, nezainteresovani. Samo još ne tuku. Ali nije ni to daleko. Ne daj Bože da nešto dodatno pitate, ošinu vas pogledom kao da ste im familiju pobili."






Ali pored svih mana, za tranzitni turizam drumski saobraćaj ima najviše uticaja. Najveća prednost je sloboda i pokretljivost! Ne zavisite od redova vožnje, postoji mogućnost izmene plana putovanja, što predstavlja veoma opušteno i pogodno putovanje. :)



Izvor: Anita Martinac

Нема коментара:

Постави коментар